Leta i den här bloggen

söndag 5 december 2010

Clickerträning

Köpte en clicker idag och läste på clickerhorses.com hur man "clickar in" hästen. Full fart till stallet. Började med att klicka och ge Nonne en morotsbit. Sen fortsatte jag så med 20 bitar. Efter det en liten paus, sen körde jag i lite snabbare takt med 20 morotsbitar till. Nonne var i himmelriket och kunde inte sluta slänga med frambenet.

Efter det red jag en stund i ridhuset. Tröttnade ganska snabbt, inte så skoj när jag inte vågar rida fort eller arbeta honom så hårt pga skadan. Sadlade av istället och tog bort tyglarna, sen körde jag med clickern istället. Gick och sprang med honom som en hund precis bredvid mig. Så fort jag klickade fick han en morotsbit. Funkade hur bra som helst. Det här måste jag bara bygga vidare på, känner mig mycket peppad! Bra träning att ta till som rehab också, lydnad från marken ger ju ingen belastning.