Leta i den här bloggen

söndag 15 augusti 2010

Besök i ridhuset

Bestämde mig för att det måste hända något idag, alltså något annat än en tur i skogen, så tog bilen och kopplade på släpet för att köra till ridhuset i Nävragöl. Daniel utmanade mig och sa att jag skulle köra själv till stallet, lasta Nonne och sen plocka upp honom på vägen. Sagt och gjort. Nervös var jag, men efter bara lite lite övertalning så klev Nonne ombord. Och gick ut lika snabbt igen. Men eftersom vi inte hade någon tid att passa stressade jag inte upp mig, vilket säkert var nyckeln till att det gick så smidigt. Han gick på igen med detsamma och efter lite gull och övertalning stod han också kvar tills jag hade stängt om honom.

Väl uppe i Nävragöl träffade vi både Eva och Arne. Jag tog ett par varv i ridhuset först, men eftersom det var så varmt där inne, gick vi snart ut och fortsatte i paddocken. Nonne uppförde sig exemplariskt. Om det är något han tycker är lite otäckt, fjantar han sig inte och kastar sig osv, utan går nyfiket fram till det nya och undersöker det. Vi red runt en stund i paddocken, mest i skritt och trav, sen var både Nonne och jag jättetrötta. Tog ett par varv i galopp också, men jag tror att underlaget i paddocken var lite tungt för Nonne, för han orkade nästan inte alls. Sen är han ju bara van att gå i skogen nu för tiden och det blir ju lite annat att springa runt i en volt.

När vi skulle lasta hem gick han rätt in, inga problem alls. Han är så duktig! Släppte av Daniel i Rödeby och skötte urlastningen själv i Inglatorp. Känns skönt att jag klarade det själv, nu vet jag att det funkar om jag ska åka någonstans själv med honom.

Vi har två tränare på gång i Nävragöl också, både Philippa Magnusson och Alette har visat intresse för att träna oss. Ska bli skoj när det kommer igång!