Leta i den här bloggen

fredag 13 augusti 2010

Dagens tur

Gav mig iväg till stallet ganska tidigt för att hinna rida innan det eventuellt skulle bli varmt. Tji fick jag. Det var kvavt redan när jag kom fram, vet inte varför jag inte kände det redan hemma? Hur som helst, jag sadlade Nonne, drog på mig mina nya ridstövlar (de sitter som gjutna, I looove) och gav mig av. Tänkte bara ta en kortare tur, med ganska mycket trav och lösgörande arbete för att gå honom att slappna av och arbeta rätt. Han var som vanligt ganska slö i början, det tar ett tag för honom att vakna. Vi tjafsade lite och jag försökte tvinga ner honom i några vattenpölar och efter det vaknade han.

Utökade turen med att göra en avstickare, egentligen bara för att undvika den tråkiga sista biten på rundan som är rätt stenig. På hemvägen övade vi lite galoppfattningar och byten. Bytte inte direkt, utan saktade av till trav och bytte efter det. Bra att börja på lättaste sättet. Men han är vaken och fattar galoppskänkeln bra, går även att fatta galopp från stillastående. Däremot behöver han bli mer samlad och orka bära sig själv bättre, ska jobba på det så fort vi får tillgång till paddock.

Nu ska jag snabbt hoppa i duschen för att snart åka på min systers 30-årskalas =).